SIRE (Stichting Ideële Reclame) start 8 november jl. de campagne ‘Geef kinderen hun spel terug’. In de campagne staat de overdreven bemoeizucht van (veelal) ouders langs de sportvelden centraal. Tot en met het voorjaar zullen radio- en televisiereclames en advertenties in printmedia aandacht vragen voor dit onderwerp met als doel om ouders en supporters een spiegel voor te houden en zich zo bewust te worden van hun eigen gedrag langs de lijn en de invloed die dat heeft op (hun) kinderen.
Hans Heemskerk, oud-international en coach van TOP (Sassenheim) en zijn zoon Tim zijn namens het KNKV 's(up)porters' van deze campagne. Samen met andere bekende s(up)porters, waaronder Frank de Boer en NOC*NSF-voorzitter Erica Terpstra, waren zij aanwezig bij de aftrap van de campagne in Amsterdam. Hans: "Als trainer-coach van diverse ploegen en als vader merk ik grote betrokkenheid van ouders. Dit werkt over het algemeen heel stimulerend. Soms gaan ouders/supporters wel wat te ver in deze betrokkenheid. Dan denk ik wel eens: 'er is al een coach, laat die de aanwijzingen geven en beperk je als ouders/supporters tot positieve aanmoedigingen'." Lees hier het volledige persbericht of kijk op de website www.geefkinderenhunspelterug.nl en steun de campagne.
bron: www.knkv.nl