Home / Nieuws

Column van Ti-Kok - spiegeltje, spiegeltje...

17-11-2010 17:42

Spiegeltje spiegeltje aan de wand…

Welk Tilburg 1 staat er in 2015 te trappelen langs de kant ??

Elke van Beurden (1992 > dan 23 jaar)
Astrid de Kruijf (1991 > dan 24 jaar)
Rebecca van Bijsterveld (1994 > dan 21 jaar)
Nisa Kops (1992 > dan 23 jaar)
Yvien Keeman (1987 > dan 28 jaar)

Willis van Hooff (1989 > dan 26 jaar)
Rob Piëtte (1987 > dan 28 jaar)
Frank Geerts (1988 > dan 27 jaar)
Leander van Bijsterveld (1991 > dan 24 jaar)
Remko Meeuwsen (1979 > dan 36 jaar)

Spiegeltje…
Zoals u weet van het sprookje stuurt de stiefmoeder van de selectiespelers een jager naar de korfbalclub omdat zij een plekje in het eerste team van Tilburg wil. De jager is niet sterk genoeg om één van deze spelers uit het team te spelen. De stiefmoeder zal het zelf op moeten knappen. Een vermomming doet wonderen en helaas lukt het haar om één van de spelers van een giftige appel te laten eten. Deze speler wordt ditmaal niet wakker gekust en zal gewoon geen lid meer zijn van onze club.

Plan de campagne…
Ti-Kok wil de trainer van het jaar 2015 vragen bovenstaande spelers op te stellen in het eerste team. Een sterk team dat nog verder kan ontwikkelen en het niveau van het huidige Tilburg 1 zal evenaren.    
Ti-Kok wil bovenstaande spelers vragen vanaf de dag van vandaag toe te werken naar het genoemde team en zich persoonlijk te ontwikkelen tot kwalitatief breed ontwikkelde korfbalspelers met ten minste één specifieke kwaliteit.
Ti-KoK wil de trainer(s) van de komende jaren vragen de genoemde spelers kans te geven zich in kwalitatief goede teams te verder te ontwikkelen.

Ik weet dat ik veel vraag maar het is een hersenspinsel.
Het moet beginnen met een visie voordat we de ‘weg’ uit kunnen gaan stippelen.

Welk duidelijk en concreet doel willen we nastreven ?
Met welke procedure bepalen we in welke mate het doel op een bepaald moment bereikt is ?
Is er draagvlak voor de doelstelling, zijn betrokkenen bereid zich te verbinden aan het doel ?
Is de doelstelling haalbaar ?
Langs welk tijdpad gaan we korte- en langetermijndoelen bereiken ?

Ik hoop dat ik 8 van de 10 spelers goed heb over een paar jaar !?

Ti-Kok (ti-kok@kvtilburg.nl)
Tilburgse Kijk op Korfbal


Reacties (32)

#1    17-11-2010    18:16:    Joris
Het zal geen Yvien Keeman zijn... Misschien eerder Joris Korteknie denk ik, haha

Maarre... Vager dan dit: "Met welke procedure bepalen we in welke mate het doel op een bepaald moment bereikt is" heb ik je nog niet gezien!
#2    18-11-2010    14:57:    Frank
Nisa komt ook uit 1994 he
Die kan dan nog 2 jaar langer mee!
#3    18-11-2010    16:35:    Buitenstaander
Ook hier nu al last van "vergrijzing" van de selectie.... laten we hopen dat er een aantal jongeren uit 1995-1997 staan te trappelen om de "ouderen" uit de selectie te spelen
#4    19-11-2010    12:36:    joris
is 95-97 niet een beetje aan de jonge kant? Ik zeg niet dat het niet kan, maar denk dat 1992-1994 iets reeeler is
Bij Tilburg is er nog nooit (naar mijn weten) iemand van 13/14 jaar in de selectie gekomen... Willis was de jongste met 15 of 16 geloof ik

Al is dit jaar de selectie weer wat jonger geworden. Elk jaar 2 of 3 jonge spelers laten instromen kan je het niveau goed handhaven en leren de jonkies lekker bij
#5    19-11-2010    15:43:    Buitenstaander
13 en 14 jaar is wel erg jong maar omdat er gesproken wordt over 2015...... 2015 - 1995 = 20 jaar, deze zouden toch een speler uit 1979 moeten kunnen uitdagen of ......
#6    19-11-2010    19:36:    binnenstaander
leuk stukje, TC pak dit op, die bepaald visie en doelstellingen toch ?
Doelstellingen wel smart he
Trainer is slechts een middel die doelstellingen vertaald naar de praktijk.
#7    20-11-2010    01:19:    Erik
ik doe mijn best. aangezien ik uit 1994 kom
#8    21-11-2010    10:06:    Joris
ah, idd, dat van 2015 heb ik even over het hoofd gezien
Eerst uberhaubt maar eens zien of Remko seizoen 2011-2012 haalt, dan verder kijken naar 2015... Die gozer is serieus ouder aan het worden (gerucht is dat de eerste grijze haar al gevonden is )

En Erik, zetten we er een Fristi op? Als je in 2015 niet in het eerste staat, krijg ik er 1 van jou, anders jij 1 van mij
#9    21-11-2010    22:43:    bjorn
nisa komt volgens mij niet uit '92 maar uit '94
want ik kom namelijk uit '93 en ik ben jaartje ouder..

en btw.. waarom staan er niet nog meer spelers bij uit A en B jeugd??
#10    22-11-2010    13:14:    Erik
Haha Joris, is goed. Dan zien we in 2015 wel wie die fristi mee naar huis neemt.

Nisa: 16-03-93" dus idd uit 93.. Als Nisa uberhaupt al terug komt.
#11    22-11-2010    14:03:    Joris
haha, en Bjorn is van 14-05-1993 en is dus bijna 2 maanden jonger dan Nisa
#12    22-11-2010    17:01:    bjorn
uhhmmm hellaas man.. ik ben ouder
want nisa wordt nog 17.. en ik ben al 17
wordt in mei 18.. dus jullie bronnen kloppen niet helemaal..

nisa en rebecca zijn namelijk uit hetzelfde jaar

wie schrijft deze tikok eigelijk.. slechte bron
#13    22-11-2010    20:53:    Erik
haha bedoel natuurlijk dat nisa 16-03-94" is haha want die is nu 16 en word bijna 17 is hetzelfde jaar als ik...

sorry Bjorn niet zo aangevallen voelen XD
ja idd wel slechte bron
#14    22-11-2010    22:24:    Ti-Kok
Jammer dat iedereen maar aan het rekenen is als ik er een paar jaar naast zit bij iemand. Noem mij liever de speler(s)die ontbreken of overbodig zijn in 2015...
#15    22-11-2010    23:03:    bjorn
jaman.. sorry hoor..

uhm.. zoals al eerder vermeld werd,, erik, Frank Posthumus (als die nog terug komt.), jurgen, en ikzelf
#16    22-11-2010    23:50:    Erik
Juist precies en dan sta ik natuurlijk wel bij jou in het vak he Jaaaaansen?
#17    23-11-2010    07:57:    bjorn
ja tuurlijk.. wat denk jij dan altijd joh..
#18    23-11-2010    14:50:    Ti-Kok
Dan niet...
#19    23-11-2010    15:01:    bjorn
uhm.. mr. Ti-Kok.. er staat al wie er misschien zouden ontbreken..zie 3e bjorn van onderen.. (met deze erbij gerekend )
#20    23-11-2010    15:12:    Joris
Ik zal eens een poging doen:
Willis
Rob ("Pietertje" )
Leander
Bjorn
Erik
Martijn van den Beld

Eef***e Hooijmaijers
Elke van Beurden
Nisa Kops
Astrid de Kruijf
Lian van der Linden (rebound dame )

Lengte gaat een probleem worden in de toekomst... Als ik een advies mag geven aan onze jeugdige spelers... Veel brood en aardappelen eten, worden we weer lekker lang! (Met name de dames!). Gerucht is dat Tosti's met Joppie goed werken!
#21    23-11-2010    15:23:    Erik
Joris vind ik wel een mooi team alleen wie zegt dat Nisa nog terug komt?
Zou natuurlijk wel leuk zijn
we zien het over 5 jaar wel 4 eigelijk
#22    23-11-2010    15:37:    Joris
Tilburg speelt komend jaar weer gewoon OK (veld en zaal) en zal daarmee weer redelijk op niveau spelen. Handhaven is makkelijker dan kampioen worden, dus de komende jaren zal daar dan de nadruk op komen te liggen.

Of Nisa terugkomt weet je niet, maar Tilburg kan het natuurlijk wel zo aantrekkelijk mogelijk maken (wedstrijdniveau, medespelers, trainers, "selectieprivileges", etc)

Wie weet... Komen er tegen die tijd wel meer toppers (bv uit regio Eindhoven) aanwaaien?
#23    23-11-2010    16:33:    bjorn
ja goede poging :d
haha..

maaru.. zou wel mooi zijn ja zker weten
maaruu.. idd erik.. komt helemaal goed over 4 jaar..
#24    23-11-2010    22:34:    Erik
Klopt, maar aangezien redelijk wat "diehards" bij 1 staan en ongeveer op de leeftijd komen dat het tw***elen wordt.
Én er een jeugd staat te wachten die het zeer goed hebben gedaan de laatste jaren in competities. (Nk's, kampioenen, selecties).

En Over Nisa weet je ook niet echt. Je weet sowieso niet hoe Nisa het doet bij Sporting Delta als ze naar de senioren gaat.
#25    24-11-2010    10:56:    bjorn
ja klopt.. maar dat betekend niet dat degene die nog nooit kampioen zijn geworden met hun eigen team er ook niet in kunnen komen
daar ben ik er zelf namelijk 1 van

maargoed over nisa.. denk wel dat ze uiteindelijk na sd wel terug zal komen hoor..
#26    24-11-2010    12:35:    Joris
Willis is ook nog nooit kampioen geworden en is een goede korfballer! Dat zegt dus ook helemaal niks over hoe goed jij persoonlijk bent.
#27    24-11-2010    13:01:    Frenk
Sowieso, potentie is één ding, het verwezenlijken is iets anders. De stap naar de senioren is vaak ook een selectie 'an sich', in die zin dat het laat zien in hoeverre het talen aansluit op het 'echte' korfbal...

Ga eens kijken: zijn de talenten van 10 jaar geleden per defenitie zij die nu de dienst uitmaken? (ik weet het in het geval van Tilburg niet, zo goed ken ik de vereniging niet.. Maar het is een redelijk universele uitspraak)
#28    24-11-2010    17:11:    Erik
@Bjorn, klopt.
@Joris, heb je ook helemaal gelijk in. Waren ook slechts voorbeelden
@frenk, dat uiteraard maar dat geld niet alleen voor de senioren, denk ook dat dat in elk team geldt. En tuurlijk maken zij niet alleen de dienst uit. Maar toch vaak als het net dat duwtje nodig heeft zijn zij er. En zoals je zelf al zei, zij moeten wel in het team passen.

maar we zien het allemaal over 4-5 jaar wel denk ik
#29    26-11-2010    01:28:    Frenk
Check, helemaal waar Maar let wel: er is geen overstap zo groot als die van jeugd naar senioren
#30    26-11-2010    14:42:    petra
Zal Esmé extra aardappels geven, Joris geef jij haar af en toe een tostie joppie dan
#31    27-11-2010    10:49:    Joris
Ik hoorde gisteren uit zeer betrouwbare bron dat Esme helemaal geen aardappels eet?!? Hoe moet dat nu?
#32    28-11-2010    20:59:    petra
jawel hoor.. in de vorm van friet en chips

Reageer


Reageren:

Naam:

E-mail:

Reactie: (Max. 1000 karakters)    0 / 1000