Op maandag 12 november vond de jaarlijkse najaarsvergadering plaats.
Hieronder leest u in het kort de belangrijkste punten die in deze vergadering aan de orde zijn gekomen waar nodig geactualiseerd naar de huidige stand van zaken.
De bouw van de school en sporthal is in december gereed gekomen. Aan de binnenkant vinden op dit moment de laatste afwerkingen plaats. Groot probleem van de laatste weken in december is de aanleg van de bestrating rondom de school en de parkeerplaats geweest vanwege de vele regenval en de vorst. Hierdoor is de ingebruikname door de school uitgesteld naar eind januari. Oorspronkelijk was het de bedoeling om na de kerstvakantie met de lessen te beginnen. Voor ons als bestuur stonden wij ook medio december voor de keus om het seizoen af te maken in de gemeentelijke hallen of in januari over te gaan. Omdat er op de trainingsavonden in de weekenden op zaterdag en zondagochtend een bepaalde minimum parkeercapaciteit moet zijn en het te onzeker was op dat moment of deze er zou zijn, hebben we besloten om de overstap niet te maken. Dit betekent dat we dit zaalseizoen afmaken in de Reeshofhal en Dongewijk. Alleen de ploegen die nu buiten trainen en de uren in de trainingshal aan de Meerssenstraat, zullen voor de rest van dit lopende zaalseizoen in de nieuwe hal gaan trainen. In de derde week van februari zal waarschijnlijk de officiële opening van het totale gebouw door de school plaatsvinden. De school organiseert hiervoor een meerdaags programma. Een onderdeel van het programma zal in het teken staan van een openstelling van de school en sporthal voor alle belangstellenden. Hiervoor zijn dus ook KVT leden van harte welkom. Zodra data en tijden defi nitief bekend zijn, zullen wij deze bekend maken. De andere dagen zal de school voor de leerlingen activiteiten organiseren.
Voor 2008 heeft het bestuur een sluitende verenigingsbegroting gepresenteerd die door de leden is goedgekeurd. De contributies blijven gehandhaafd op huidige niveau. In de vorige ledenvergadering heeft het bestuur toegezegd naast de begroting ook jaarlijks voorafgaand aan het nieuwe jaar de planning van de onderhoudswerkzaamheden aan de leden voor te leggen. Hiertoe is begin 2007 een meerjarig onderhoudsplan opgesteld. Voor 2008 staat op basis van die planning het opknappen van de scheidsrechterskleedkamer op het programma. Aanvullend hebben we aan de leden voorgesteld om een directe toegang te creëren vanuit de kantine naar het terras. Na het gereedkomen van de kunstgrasvelden is dit idee aan het bestuur voorgelegd. De bedoeling is om hiertoe het middelste grote raam te vervangen door twee tuindeuren. De leden hebben met dit voorstel ingestemd.
Omdat de uitvoering van het onderhoud nu jaarlijks aandacht krijgt, lag het voor de hand om deze werkzaamheden in de vereniging organisatorisch een plek te geven. We zijn dan ook heel blij dat we kunnen melden dat Cees Janssen, Jan Meeuwsen, Peter van den Broek en Johan de Wind gezamenlijk hebben aangegeven de onderhoudscommissie te willen vormen. Zij zullen jaarlijks met het verantwoordelijk bestuurslid de actualiteit van de meerjaren onderhoudsplanning bezien. Na instemming door de ALV zullen zij tevens de uitvoering van de werkzaamheden coördineren. Dit betekent dus niet dat zij al het werk zelf zullen doen; afhankelijk van wat er moet gebeuren zullen zij ook anderen hierbij inschakelen.
Onze verenigingsondersteuner Esther Peters heeft samen met Frank Tabbers een toelichting gegeven op het project Tijd voor Korfbal. Dit project wordt een belangrijk instrument om onze ledenwerwingsdoelstellingen invulling te geven. Het project richt zich specifi ek op de werving van niet westerse allochtonen. De geplande activiteiten zullen zowel voor allochtonen als autochtonen georganiseerd worden. Er werd goed over dit onderwerp meegepraat door de aanwezigen en er werden veel vragen gesteld. De aangekondigde informatieavond op donderdag 13 december kon helaas niet doorgaan; deze wordt verschoven naar begin 2008. Zodra de nieuwe datum bekend is, zullen we de leden uitnodigen om meer te horen over het project en is er gelegenheid tot het stellen van vragen.
Lammert Roetert is door de aanwezige leden gekozen tot lid van Verdienste. Lammert heeft in de twee perioden dat hij werkzaam was als hoofdtrainer binnen onze vereniging veel voor de vereniging betekend. Niet alleen in sportief opzicht boekte hij resultaat, maar met name in zijn tweede periode heeft Lammert KVT op verschillende momenten uit de brand geholpen toen de zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer niet het gewenste resultaat had. Lammert heeft met name in die periode laten zien dat hij KVT een warm hart toedraagt. Het bestuur is dan ook blij met zijn verkiezing en wij zullen Lammert hiermee op een gepast moment feliciteren.
Op de ALV zijn twee bestuursleden gekozen. Vinsent Janssen is herkozen op de portefeuille Technische Zaken en als nieuw lid is toegetreden Marc van Dongen. Marc zal de portefeuille facilitaire zaken gaan beheren. Met de komst van de twee kunstgrasvelden en de nieuwe hal zal het accommodatie beheer meer afstemming vragen met externe partijen dan voorheen. Met name voor de hal geldt dat de verantwoordelijkheden voor KV Tilburg groter zullen zijn dan bij de gemeentelijke hallen en dit brengt extra werk met zich mee. In combinatie met het meerjaren onderhoudsplan dat nu jaarlijks aandacht zal vragen, vond het bestuur het creëren van een aparte portefeuille een logische maar vooral noodzakelijke stap. We zijn blij dat we voor deze functie snel een geschikte kandidaat hebben kunnen vinden. De zoektocht naar een voorzitter duurt nog voort. We hebben de afgelopen maanden onder andere met een aantal leden buiten het bestuur gesproken over de verwachtingen van een nieuwe voorzitter gekoppeld aan de huidige en toekomstige ontwikkelingen. Dit heeft het profiel verder aangescherpt o.a. in die zin dat we van mening zijn dat de voorzittersfunctie geen inhoudelijke portefeuille zou moeten bevatten naast het voorzitterschap. Wij blijven uiteraard zoeken en tot die tijd zal de bestaande situatie van een interim voorzitter worden gecontinueerd.
Namens het bestuur, Hugo.