Home / Competitie / Wedstrijdverslagen

Tilburg B2 - DSC B2: ruststand 5-2; eindstand 10-4

06-01-2013

Met de oliebollen en appelflappen nog in het lichaam kon er weer begonnen aan de competitie. De B2 speelt in de zaal een heel vreemde competitie, niet alleen vwb het wedstrijdschema maar ook de wedstrijden zelf. Werd er op het veld een kampioenschap gevierd, nu in de zaal wilde het nog niet lukken. Wedstrijden werden verloren terwijl dit echt niet nodig was en tot nu toe stonden we gedeeld laatste. Vandaag zou er met een frisse start een kentering plaats kunnen vinden.

Opstelling:
1) Rik, Bram, Tjitske en Amber
2) Evi (h), Maaike (h), Danique en Kim
R) Ellen, Baukje en Justin

De wedstrijd begon in de aanval met veel strijd en leuk korfbal tegen DSC die veel jonge spelers in het team heeft. Veel kansen werden gecreëerd maar de afwerking was nog niet optimaal. Het was Rik die via een doorloper na een minuut of zes de score opende en dezelfde Rik maakt ook de 2-0 met een mooi schot. De ban leek gebroken maar in plaats van door te drukken verviel het team in het tempo van DSC, niet erg hoog. Maakie maakt met een schot de 3-0 waarna DSC voor het eerst wat terug kon doen, 3-1. Tjitske maakt met een venijnig schot de 4-1 maar DSC brengt de voorsprong weer terug naar 2 punten, 4-2. Daarna duurde het tot de 20 minuut voor er weer gescoord werd door Kim en met een 5-2 stand kon er gerust gaan worden.

Na de rust maakt Evi via een korte kans de 6-2 en nu kon het eigenlijk niet meer fout gaan en zou de eerste overwinning in de zaal een feit moeten gaan worden. DSC komt op 6-3. Via een wel heel erg vreemde vrije bal maakt Bram de 7-3. Bij de tegenstander leek het wel of de spelers met lijm vastgeplakt stonden op het veld want Bram kon op zijn gemak de bal terugkrijgen en aanleggen voor zijn schot. DSC stond erbij er, letterlijk, keek erna. Met Justin voor Maaike, na 13 min 2e helft, werd er verder gespeeld. DSC maakt zijn laatste van de wedstrijd, 7-4. Danique maakt in de 17e minuut via een strafworp de 8-4 werd hierna gewisseld voor Baukje. Via een schot van Bram en een doorloper van Rik komen we op een eindstand van 10-4. Ellen mocht nog 3 minuten voor tijd in het veld komen voor Tjitske maar gescoord werd er niet meer, of toch………. Bram gooit vanuit de verdediging via een “slingerworp” de bal nog in de korf tot verbazing van hemzelf, of was het echt zo bedoeld? Vele toeschouwers, en spelers, leerden hiermee gelijk nog een spelregel: vanuit de verdediging kan er dus niet direct gescoord worden.

Gelukkig is onze B2 nu 2 punten rijker, ondanks de grote achterstand op de andere teams (NKV B1) moet het nog mogelijk zijn om hoog te eindigen. Jullie kunnen allen goed korfballen, nu alleen ervoor zorgen om het eigen spel te blijven spelen en niet in het tempo van de, vaak mindere, tegenstanders te gaan spelen. Volgende week gelijk NKV B1 thuis kloppen en dan zijn we weer op de goede weg.

groeten,
Johan de Jonge


Reacties (3)

#1    06-01-2013    22:45:    John
En wat deed de scheidsrechter...., een spelhervatting op de plek waar de doelpoging gedaan werd?
De spelregelvraag van de week dus!
Wie weet het juiste antwoord?
#2    07-01-2013    19:06:    Marcus'
De scheidsrechter glimlachte, pakte zijn fluit en blies de wedstrijd uit
#3    09-01-2013    00:21:    Erik
Het juiste antwoord is toch een spelhervatting onder de korf waarin gescoord is? aangezien daar de "overtreding" is gemaakt. (niet zeker haha!)

Reageer


Reageren:

Naam:

E-mail:

Reactie: (Max. 1000 karakters)    0 / 1000